28 Kasım 2009 Cumartesi

6.SINIF TÜRKÇE ÇEKİM EKLERİ TEST 2

1. Aşağıdakilerin hangisinde ''iyelik eki''kullanılmamıştır?

A) Sahildeki an güzel evi buldum.
B) Derginizdeki yazıları beğeniyorum.
C) Kardeşiyle hiç anlaşamazdı.
D) Bu köyün yolları çok tozlu


2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ''_cik''eki eklendiği sözcüğe aşarılık anlamı katmıştır?

A) Zavallı yavrucuk!Kimsesiz kaldı.
B) Sınırlarımızı Mehmetçik bekliyor.
C) Ekmek dilimleri incecik kesilmiş.
D) Kasabamızda bir çok derecik var.


3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ''_i hal eki'' almış bir isim yoktur?

A) Sapla samanı ayırmak gerekir.
B) Kaşı simsiyah yay gibi
C) Bu olay beni de üzdü
D) zavallı çocuğu ağlattılar.


4. Aşağıdakilerden hagisinde işaretli sözcük farklı bir ek almıştır?

A) Kızın KARDEŞİ çok yaramazdı.
B) ADAMI şaşkınlıkla seyrediyorduk.
C) ELLERİ onu ele veriyordu.
D) ANNESİ işe dönmek zorundaydı.


5. OkulUN üst katınDAki kütüphaneden,arkadaşIM Ali'nin evinin balkonunU görüyordum.
İşaretli ekler sırasıyla hangisinde doğru olarak verilmiştir?

A) iyelik eki -ilgi eki-iyelik eki-hal eki
B) ilgi eki-hal eki-iyelik eki-hal eki
C) hal eki-yapım eki-ilgi eki- iyelik eki
D) hal eki-iyelik eki-ilgi eki-hal eki


6. Aşağıdakilerin hangisinde ''_ce,_ca'' eki ''gibi'' anlamında kullanılmıştır?

A) Sınıfça Ankara'ya gideceklerdi.
B) Sesizce ayağa kalktı.
C) O,yaşça benden daha büyüktür.
D) Kardeşçe geçinip gidiyorlardı.


7. 'mi'' soru eki aşağıdaki cümlelerin hangisinde zaman anlamı katmıştır?

A) Bize bugün mü uğradınız?
B) Onun arabası var,güzel mi güzel.
C) O kadına ben mi gülmüşüm?
D) beni gördü mü aklına gençliği gelirdi.


8. İşaretli kelimelerin hangisinde farklı bir ek kullanılmıştır?

A) Akarsuyum durmaz ÇAĞLAR.
B) Bu dert yüreğimi DAĞLAR.
C) Gece gündüz demez AĞLAR.
D) Yeşillenmedi gitti bu BAĞLAR.


9. Aşağıdakilerden hangisinde ''-ki'' farklı bir görevde kullanılmıştır?

A) Yarınki toplantıya katılamayacağım.
B) Dayımın evi halamınkinden daha büyükmüş.
C) Seninki neler yapmış öyle?
D) Bizimkilere bilet vermemişler.


10. Aşağıdaki kelimelerden hangisi çekim eki almıştır?

A) bilgi
B) meslektaş
C) sorguç
D) kedimiz

NOT: cevap anahtarını yorum olarak gönderiyorum..

1 yorum:

emnyi dedi ki...

1. a
2. c
3. b
4. b
5. b
6. d
7. d
8. d
9. a
10. d