28 Kasım 2009 Cumartesi

6.Sınıf Türkçe büyük harflerin yazım kuralları - 2

Sınıf : 6. Sınıf
Ders : turkce
Konu : 5.büyük harflerin yazım kuralları - 2

Bu testin süresi 10 dakikadır.

Not: CEVAP ANAHTARI YORUM OLARAK YAYINLANACAKTIR. SİZ DE CEVAPLARINIZI ORAYA YAZMAYI UNUTMAYIN

Başarılar..

1. aşağıdaki cümlelerin hangisinde büyük harflerin kullanımıyla ilgili bir yanlışlık yapılmıştır?

A) Atatürkçü Düşünce derneğine üye oldum.
B) Ben Mustafa Kemal Lisesi'nden mezun oldum.
C) Sağlık Bakanlığı salgının yayılmaması için birçok tedbir aldı.
D) Türk Dil Kurumu dilin sadeleşmesini savunuyor.


2. Aşağıdakilerin hangisinde büyük harflerin kullanımıyla ilgili bir yazım yanlışı yoktur?

A) Önümüzdeki günlerde Doğu karadenizde yağışlar duracak.
B) Batı anadolu insanı çok sıcaktır.
C) Karadenizin Doğusu'na gitmeyi çok istiyordu.
D) Tarım Güney Marmara'da daha çok gelişmiştir.


3. Aşağıdakilerin hangisinde bir yazım yanlışı vardır?

A) Bu yıl tatil için Abant Gölü'ne gideceğiz.
B) 1958'De askere gitmiştim.
C) Hocamız Bektaşi tarikatına üyeymiş.
D) Bu haberi Radikal Gazetesi'nde de okumuştum.


4. ''Uyandığımda odama Güneşin ilk ışıklarıvurmuştu.'' Cümlesinde hangi sözcüğün yazımı yanlıştır.

A) Uyandığımda
B) odama
C) Güneşin
D) ışıkları


5. ''En çok merak ettiğim şuydu:Mutlu olmak niçin bu kadar zor?hani çok kolaydı!'' Cümlesinde, yazımı yanlış olan sözcük aşağıdakilerden hangisidir?

A) Mutlu
B) bu kadar
C) hani
D) kolaydı


6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde büyük harflerin kullanımıyla ilgili bir yazım yanlışı vardır?

A) Ormanlarımızın çoğu yurdumuzun kuzeyindedir.
B) 1982 anayasası çok ağır maddeler içerir.
C) ''Sodom Ve Gomore'' Yakup Kadri'nin önemli romanlarındandır.
D) Ahmet Hamdi Tanpınar'ın edebiyatımızda önemli bir yeri vardır.


7. Aşağıda verilen hangi noktalama işaretinden sonra gelen sözcük büyük harfle başlamaz?

A) Soru işareti
B) Ünlem işareti
C) İki nokta
D) Noktalı virgül


8. 1)Ben sana mecburum bilemezsin
2)Adını mıh gibi aklımda tutuyorum
3)Büyüdükçe büyüyor gözlerin
4)Ben sana mecburum bilemezsin
Yukarıda numaralarla belirtilen dizelerin hangisinde yazım yanlışı yapılmıştır?

A) 1
B) 2
C) 3
D) 4


9. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde büyük harflerin kullanımıyla ilgili bir yanlışlık yapılmamıştır?

A) Sevgili Arkadaşım, mektuplarımı güzel bulduğunu yazdıkça beni çok mutlu ediyorsun.
B) Sana vicdan azabı çektiren çok olay mı yaşadın? birini bize anlatır mısın?
C) Muzaffer İzgü'nün ''uyku''adlı eserini çok beğendim.
D) Onu da türkçülük akımının liderlerinden sayabiliriz.


10. Aşağıdakilerden hangisi büyük harflerin kullanıyla ilgili değildir?

A) Özel isimler büyük harfler başlar.
B) Kurum, dernek , kulüp adları büyük harfle başlar.
C) Dünya, güneş gibi gök bilim ve coğrafya terimleri büyük harfle başlar.
D) Mecaz anlamlı sözcükler büyük harflr başlar.

2 yorum:

emnyi dedi ki...

Doğru Cevaplar
1. a 10 Puan
2. d 10 Puan
3. b 10 Puan
4. c 10 Puan
5. c 10 Puan
6. c 10 Puan
7. d 10 Puan
8. b 10 Puan
9. a 10 Puan
10. d 10 Puan

Adsız dedi ki...

harika bir soru valla bayıldımben çok beyendi valla harika ötesi harika